HET GROOTSTE KENNISPLATFORM VAN NEDERLAND

Boek je eigen spreker

Willem Peter de Ridder

Over Willem Peter de Ridder

Futuroloog dr. Willem Peter de Ridder is spreker, auteur en strategieconsultant. Als directeur van Futures Studies ondersteunt hij organisaties bij het verkennen van de toekomst en het formuleren van een toekomstbestendige strategie.

Keynote onderwerpen:
– De toekomst van uw sector en organisatie
– Onze toekomst met kunstmatige intelligentie
– De toekomst van werk en arbeidsmarkt
– De organisatie van de toekomst
– Het platform businessmodel
– Trends 2028

Elke lezing is maatwerk en wordt in overleg met de opdrachtgever afgestemd op het doel van de bijeenkomst en de achtergrond van het publiek.

De lezingen zijn ook goed te combineren met de “drivers of change workshop”. Deze is bedoeld voor organisaties die de technologische en maatschappelijke ontwikkelingen beter willen begrijpen en daarin hun positie willen bepalen. Vragen waar we mee aan de slag gaan, zijn:
– Toekomstbeeld. Wat zijn de oorzaken en de gevolgen van de dominante veranderingen in de omgeving waarin we opereren? Hoe urgent zijn die?
– Impact. Wat zijn de kansen en de gevaren? Is de impact beperkt/geleidelijk of disruptief?
– Maatregelen. Wat moeten we doen, zowel uit offensief als defensief oogpunt? Zal de reactie hierop weerstand of enthousiasme zijn?

Meer inspriatie van Willem Peter de Ridder

https://youtu.be/9tTakMTZ25Y

info
aanvraag

Talen

Nederlands, Engels

Thema's

Big Data / Artificial Intelligence | Digitale transformatie | Nieuwe business modellen | Nieuwe technologie | Toekomst

Specialiteiten

Conferentie | Dagvoorzitter | Presentatie | Spreker | Training | Workshop

Prijsindicatie

Downloads

Geen downloads toegevoegd

Boeken

Digital by Default

Willem Peter de Ridder | Mijnmanagementboek | 9789463187817

Digitale technologieën zoals sociale media, mobiel, kunstmatige intelligentie, The Internet of Things en robots leiden tot nieuwe business modellen en maken een andere manier van werken noodzakelijk. Er is geen alternatief – alle business wordt digitaal. Dit boek beschrijft een allesomvattende benadering voor de onvermijdelijke digitale transformatie van de onderneming. Waar moet je op letten bij het digitaliseren van producten en productieprocessen? Welke opties heb je als distributie via platforms verloopt en de machtsverhoudingen in de waardeketen plotseling omslaan? Hoe richt je een organisatie in die innovatief is, snel inspeelt op veranderende omstandigheden en samenwerkt met externe partijen in de crowd? Leiderschap in de digitale transformatie is meer een strategisch managementprobleem dan een technologische uitdaging. Je moet opnieuw uitvinden waar je bedrijf voor staat, een digitaal business model ontwerpen en ingrijpende veranderingen implementeren. Dit boek biedt bestuurders, directeuren, managers en adviseurs van bestaande bedrijven een duidelijk kader voor het het formuleren van een digitale strategie aangevuld met praktisch toepasbare modellen en checklists.

Reviews

Geen reviews toegevoegd

Info aanvragen

MM slash DD slash JJJJ