HET GROOTSTE KENNISPLATFORM VAN NEDERLAND
Boek je eigen spreker
Over Peter Geelen
Peter Geelen is de grondlegger van de integraal Performance Management® methode. Deed jarenlang Performance Management voor Philips en werkte onder andere met en voor de heren Boonstra, Hommen en Kleisterlee. Wilde koste wat kost het eilanddenken bij organisaties doorbreken. Bedacht iPM en perfectioneerde dit in de laatste 15 jaar tot een succesvolle methode en onderneming iPM Partners. Is auteur van meerdere boeken en vele publicaties over Performance Management. Gastdocent op de universiteit van Maastricht. Een veelgevraagd spreker en sparring partner voor bedrijfstop en managementteams. Het gaat hem nog altijd om de resultaten van klanten.
aanvraag
Talen
Nederlands, Engels
Thema's
Specialiteiten
Prijsindicatie
Downloads
Boeken
KPI's die wél werken
Peter Geelen | Management Impact | 9789462761001
De valkuil waar organisaties telkens opnieuw intrappen, is dat ze - weliswaar goed bedoeld en zonder dat ze het vaak weten - via Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's) barrières opwerpen voor effectieve uitvoering van de strategie. Klanten worden daarvan de dupe en veel tijd gaat verloren aan het herstellen van fouten. KPI's leiden niet tot de gewenste prestatieverbetering. De waan van de dag blijft regeren. Dat hoeft niet. In dit boek leest u concreet en praktisch hoe het anders kan. Een innovatieve aanpak die zich in de praktijk heeft bewezen. U leert hoe u KPI's opzet die samenwerking wél bevorderen, uw klanten beter bedienen en waarmee u 'knoppen' krijgt waarmee u écht kunt sturen en uw ambities kunt realiseren.
Corporate Performance Management
Peter Geelen | Management Impact | 9789013011760
VAAK SAMEN BESTELD Corporate Performance Management + Integraal Performance Management Prijs voor beide: € 103,80 + BESTELLEN De auteurOver de auteurOver dit boek Artikelen en interviews (1) Recensies (2) Samenvatting Rubriek:Financieel management Trefwoorden:Balanced scorecard, INK-model, Performance management, Prestatiesturing 'Corporate Performance Management' (CPM), ofwel prestatiemanagement, is een breed onderwerp en het inrichten ervan is dan ook niet eenvoudig. Ondernemingen ervaren steeds meer dat sturen in een dynamische en veranderlijke markt hogere eisen stelt aan het prestatiemanagementsysteem. Ze zijn naarstig op zoek naar verbeteringen, zodat de organisatie beter en sneller is geïnformeerd en wendbaarder kan reageren op veranderingen. Om succes te garanderen moeten vraagstukken worden beantwoord op het gebied van stuurinformatie, managementmethodes, integratie van processen en de inzet van ICT. Peter van Geelen geeft de lezer een totaaloverzicht van corporate performance management. Wat houdt het in? Waarom maakt het zo'n stormachtige ontwikkeling door? Hoe staat het in relatie tot managementmethodes zoals de balanced scorecard, het INK-model en beyond budgeting? Wat doen best practices? Hoe richt ik het in? Dit boek geeft op een concrete en heldere manier weer waar u op moet letten zodat u ook een CPM-systeem van wereldklasse kunt creëren.