HET GROOTSTE KENNISPLATFORM VAN NEDERLAND
Boek je eigen spreker
Over Patrick van der Pijl
Patrick van der Pijl is een ondernemer, keynote speaker, design thinker en business model strategist.
Hij is producer van de bestseller Business Model Generation, waarvan wereldwijd meer dan een miljoen exemplaren zijn verkocht in 37 talen. USA Today noemt Business Model Generation het top 12 beste ‘business books of all time’ en de Duitse variant behaalde de prijs ‘Management Book of the Year 2011’.
Patrick is co-auteur van het boek ‘Design a Better Business, new tools, skills and mindset for strategy and innovation’. Het boek stond op de eerste plek bij Amazon in de categorie ‘new releases in Strategy books’ en is vertaald in 15 talen.
Patrick is de founder & CEO van Business Models Inc (BMI), een wereldwijd opererend design agency on strategy and innovation met kantoren in US, UK, Europa, Australië en Taiwan. Hij heeft een passie voor ‘strategic visioning, graphic facilitation and storytelling. BMI is de trotse winnaar van de ‘Pioneer Design Award for democratization of the innovation and strategy tools’.
Patrick is CEO van Business Models Inc. en producer van de bestseller Business Model Generatie. Hij helpt ondernemers, rebellen en grote bedrijven hun businessmodel te innoveren en hun toekomststrategie te ontwerpen.Patrick heeft Raden van Bestuur, management- en innovatie teams van meer dan 300 (internationale) organisaties, zoals Toyota, Fujitsu, ING Bank, Microsoft en 3M, alsook ondernemers en Startups, geholpen met het innoveren van hun business model en het ontwerpen van een strategie voor de toekomst.Patrick inspireert organisaties met zijn nieuwe visie op strategie en innovatie en laat hen op een compleet andere manier naar hun business (model) kijken. In zijn projecten maakt hij gebruik van co-creatie technieken en nieuwe en visuele tools voor strategie en innovatie, zoals het Business Model Canvas, Visie Canvas, Context Canvas en de Value Proposition Designer. Zijn sessies zijn energiek, inspirerend en visueel.
Patrick spreekt regelmatig op events wereldwijd over Business Model Innovatie, Business Modellen van de Toekomst en Nieuwe Tools voor Strategie & Innovatie.
Onderwerpen
aanvraag
Talen
Nederlands, Engels
Thema's
Specialiteiten
Prijsindicatie
Downloads
Boeken
Ontwerp Betere Business
Patrick van der Pijl | Management Impact | 9789462761223
Winnaar van de Design Pioneer Award. De tijd dat een businessmodel jarenlang aan alle eisen voldeed, is voorbij. Concurrentie, behoeften van klanten en technologische mogelijkheden veranderen voortdurend, vaak op een onvoorspelbare manier. Als je succesvol wilt zijn in de wereld van vandaag, zul je moeten denken als een ontwerper. Ontwerpers hebben altijd al met onzekerheid te maken gehad en weten daar juist hun voordeel mee te doen. Je hebt de juiste tools en vaardigheden nodig om onzekerheid te omarmen. In 'Ontwerp Betere Business' vind je de tools, zoals het Businessmodel Canvas, het Context Canvas en het 5 Bold Steps Vision Canvas, die nodig zijn om de strategie en innovatie van de business van vandaag te ontwerpen. Het leert je de vaardigheden die teams tot snellere en betere inzichten brengen. 'Ontwerp Betere Business' zorgt voor een frisse mindset die je helpt je klanten echt te begrijpen en je business daarop te baseren. De talloze praktijkvoorbeelden van o.a. Toyota, Startupbootcamp en Wavin laten zien hoe je dat in de praktijk toepast. Waar wacht je nog op? Breng je team bij elkaar en begin vandaag nog met het ontwerpen van een betere business!
Business Model Generatie
Patrick van der Pijl | Management Impact | 9789013074086
Alexander Osterwalder en Yves Pigneur staan op de shortlist voor de Thinkers50 2017. Hoe kunt u oude, gedateerde business modellen onderzoeken, ter discussie stellen en transformeren? Hoe kunt u visionaire ideeën omvormen tot het-speelveld-veranderende businessmodellen die het establishment uitdagen - of verjongen als uzelf die gevestigde orde bent. Dit boek geeft de antwoorden. Dit boek is de vertaling van het succesvolle boek 'Business Model Generation', dat eind 2009 verscheen. Het unieke van het boek is dat alles wat u als lezer moet weten, snel, eenvoudig en in een visueel format wordt overgebracht. Voorbeelden worden in plaatjes gepresenteerd en de inhoud is aangevuld met oefeningen en workshopscenario's voor direct eigen gebruik. Dit boek is verdeeld in vijf delen: 1. Het Business Model Canvas, een tool om business modellen te beschrijven, te analyseren en te ontwerpen. 2. Business Model Patronen, gebaseerd op concepten van vooraanstaande business denkers. 3. Technieken om u te helpen business modellen te ontwerpen. 4. Herinterpreteren van strategie door de business model lens. 5. Een generiek proces om u te helpen innovatieve business modellen te ontwerpen, waarbij alle concepten, technieken en tools in Business Model Generatie met elkaar worden verbonden. Dit laatste gedeelte geeft een visie op vijf business model thema's voor toekomstig onderzoek. Ten slotte biedt het nawoord een kijkje achter de schermen van 'the making of Business Model Generatie'. (Vierhonderdzeventig leden van de Business Model Innovation Hub hebben een bijdrage geleverd met cases, voorbeelden en kritische commentaren op het manuscript.) Inmiddels is het vervolg van Business Model Generatie verschenen: Waarde Propositie Ontwerp. Dit boek laat zien hoe je krachtige waardeproposities ontwerpt, test en levert.