HET GROOTSTE KENNISPLATFORM VAN NEDERLAND

Boek je eigen spreker

Bart Brüggenwirth

Over Bart Brüggenwirth

Bart Brüggenwirth (1962) is een marketeer met een missie: de kracht van marketing benutten om bedrijven te laten bloeien door hun bijdrages aan een betere wereld. Hij is in 1987 afgestudeerd als bedrijfseconoom aan de Universiteit van Tilburg, met marketing als specialisatie. Daarna heeft hij ruime ervaring opgedaan in marketing, merken- en communicatiemanagement. Bij onder andere strategisch marketingbureau SCAN Management Consultants en reclamebureau Grey Advertising heeft hij voor uiteenlopende nationale en internationale bedrijven gewerkt.
In 2003 besloot Bart zich als marketeer volledig te gaan toeleggen op vraagstukken die te maken hebben met duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen. Daartoe richtte hij b-open op, waarmee hij een van de pioniers in Nederland was op het gebied van duurzame marketing. Met b-open begeleidt hij bedrijven bij het ontdekken en tot leven te brengen van hun maatschappelijke betekenis en het creëren van waarde: voor de onderneming zelf, haar klanten én de maatschappij. Zijn werkzaamheden omvatten de ontwikkeling van mvo-beleid en de integratie van mvo en duurzaamheid in positionering, marketing, innovatie en communicatie. Effectiviteit en geloofwaardigheid staan daarbij steeds centraal. Verder is Bart de drijvende kracht achter Dossier Duurzaam, het jaarlijkse grootschalige onderzoek van GfK en b-open naar de houding van de Nederlandse consument ten aanzien van duurzaamheid en mvo.
Volgens Bart kunnen bedrijven een ‘force for good’ zijn. Om dat te stimuleren, wil hij de integratie van duurzaamheid en mvo in de marketing verder ontwikkelen en uitdragen. Hij is medeoprichter en bestuurslid van NIMA WereldMarketeers, het expertiseplatform dat ondernemers en marketeers faciliteert om maatschappelijke uitdagingen om te zetten in kansen voor zichzelf, hun bedrijf en de wereld. Hij heeft een groot aantal publicaties over mvo en duurzame marketing op zijn naam staan. In juni 2017 verscheen zijn boek ‘Sterke merken, betere wereld. De maatschappelijke betekenis als nieuw perspectief voor je merk’. Bart geeft regelmatig presentaties op congressen en gastcolleges aan universiteiten en hogescholen.

Bart geeft regelmatig presentaties over duurzaam of maatschappelijk verantwoord ondernemen en de integratie daarvan binnen marketing en branding. Daarbinnen kunnen verschillende deelonderwerpen de invalshoek zijn. Denk bijvoorbeeld aan:
• Sterke merken, betere wereld. Voor het ontdekken en activeren van de maatschappelijke betekenis van je merk. (purposeful positioning)
• Marktkansen creëren / klanten winnen en binden met MVO en duurzaamheid. Over het integreren van duurzaamheid en MVO in marketing en business development.
• Consumententrends m.b.t. MVO en duurzaamheid en gedragsverandering. Met o.a. inzichten uit Dossier Duurzaam, jaarlijks grootschalig consumentenonderzoek naar de houding van de Nederlandse consument t.a.v. duurzaamheid
• Maatschappelijke uitdagingen en duurzaamheid als aanjager voor innovatie en business development
• Effectief en geloofwaardig communiceren over MVO en duurzaamheid
• Waarde creëren met MVO en duurzaamheid in business to business

Consultancy

Meer inspriatie van Bart Brüggenwirth

info
aanvraag

Talen

Nederlands

Thema's

Duurzaamheid | Marketing | Merkenmanagement | Purposeful Positioning

Specialiteiten

Conferentie | Presentatie | Training | Webinar | Workshop

Prijsindicatie

Downloads

Geen downloads toegevoegd

Boeken

Sterke merken, betere wereld

Sterke merken, betere wereld

Bart Brüggenwirth | Management Impact | 9789462761926

Merken worden beter gewaardeerd als ze bijdragen aan de oplossing van maatschappelijke uitdagingen. Ze spelen hiermee in op de behoeftes van mensen om positieve, duurzame keuzes te maken. Door het merk, mensen én maatschappij met elkaar te verbinden bouw je sterkere merken voor een betere wereld. Zo creëer je maatschappelijke betekenis, dé essentiële bouwsteen voor een eigentijdse positionering. Sterke merken, betere wereld laat zien hoe marketing en mvo steeds meer naar elkaar toe groeien. In negen praktijkcases delen change agents van onder andere Eneco, Unilever, Triodos Bank en DSM hun afwegingen, ervaringen en tips. En met de ‘open branding roadmap’ beschik je over de tools om zelf aan de slag te gaan. Dit boek is bedoeld voor ondernemers en professionals in marketing, branding, communicatie en mvo die een sterker merk willen bouwen én willen bijdragen aan de oplossing van maatschappelijke uitdagingen. Het is ook geschikt voor gebruik in het hoger economisch onderwijs.

Reviews

Geen reviews toegevoegd

Info aanvragen

MM slash DD slash JJJJ