HET GROOTSTE KENNISPLATFORM VAN NEDERLAND

Boek je eigen spreker

Cor Molenaar

Over Cor Molenaar

Prof Dr C.N.A. Molenaar is een dynamische en enthousiaste spreker die zijn gehoor graag meeneemt naar de nabije toekomst en weer terug naar het heden. Als bijzonder hoogleraar eMarketing is zijn speerpunt de kracht van platforms en de invloed van internet op de interactie tussen (commerciële) organisaties en hun klanten. Hoe zouden nieuwe business modellen eruit moeten zien? Hoe verandert internet ons koopgedrag? En hoe zullen supply chains zich ontwikkelen?

Vol enthousiasme weet Molenaar de praktijk te koppelen aan academische onderzoeken, zijn visie te onderbouwen en direct met toepasbare oplossingen te komen. Zijn presentaties zijn een feest van herkenning. Hij weet wetenschappelijk onderzoek en praktijkervaringen pragmatisch te koppelen.

Naast bijzonder hoogleraar eMarketing is Cor Molenaar ook directeur van het adviesbureau eXQuo consultancy en voorzitter van de Stichting Thuiswinkel certificering.

Meer inspriatie van Cor Molenaar

info
aanvraag

Talen

Nederlands, Engels

Thema's

Concurrentie | De kracht van het platform | Digitalisering | Disruptieve Businessmodellen | Emarketing | Marketing | Retail | Supply Chains

Specialiteiten

Conferentie | Dagvoorzitter | Presentatie | Spreker | Training | Webinar | Workshop

Prijsindicatie

Downloads

Geen downloads toegevoegd

Boeken

De kracht van platformstrategie

De kracht van platformstrategie

Cor Molenaar | Boom | 9789024408696

De kracht van platformstrategie gaat over nieuwe manieren om klanten en aanbieders bij elkaar te brengen of om diensten aan te bieden zoals gemeenten of zorginstellingen. Als mensen hun spullen niet meer in winkels kopen en hun hotelkamers niet meer bij de traditionele hotels boeken, hoe zorg je er als aanbieder dan voor dat jouw producten en diensten gevonden/gekocht worden? Nieuwe toetreders zoals Alibaba, Uber, Etsy en AirBnB baseren hun businessmodel op nieuwe tweeweg platformstrategieën, die leveranciers met hun klanten verbinden. Hun businessmodel is niet gebaseerd op transactiewinsten, maar op die van aantrekkelijkheid, service en relevantie voor de markt. Netwerkkansen worden zo ten volle benut. In dit boek geeft Molenaar inzicht in de platformstrategie van deze nieuwe toetreders. Een kans voor bestaande bedrijven, winkels, gemeenten, zorginstellingen etc. om opnieuw hun strategie te bepalen. Essentieel om de toekomst van uw eigen organisatie veilig te stellen!

Kijken, kijken … anders kopen

Kijken, kijken … anders kopen

Cor Molenaar | Academic Service | 9789462201026

Nieuwe generaties kopen anders, leven anders en maken andere keuzen. Internet heeft ons denken, ons gedrag en onze communicatie drastisch veranderd. Toch worden de oude structuren van werken, wonen en winkelen krampachtig in stand gehouden, met problemen in de winkels en fricties en irritaties bij de klant als gevolg. Maar klant en markt zullen er in de nabije toekomst nog heel anders uit gaan zien. De klant zal zich anders oriënteren en anders gaan kopen, waardoor het koopproces verandert. Willen organisaties deze disruptieve verandering overleven, dan moeten ze aanpassingen doorvoeren in hun aanbod, marketing, flexibiliteit, logistieke processen, subscription models en financiële modellen. Bovendien zal er aandachtig moeten worden gekeken naar de inrichting van winkelgebieden en mogelijke ombuiging van koopstromen daarbinnen. In dit boek behandelt bestsellerauteur Cor Molenaar de veranderende koopprocessen en schetst hij een toekomstbeeld van de klant en de markt. Aan de hand van talloze marktonderzoeken en diverse praktijkvoorbeelden behandelt hij de trends, de theorie, de rol van internet, disruptie en toekomstige hybride businessmodellen. Hij beschrijft de impact van nieuwe technologie, gebruikt de customer journey als basis voor koopproces en klantbenadering, en schetst hoe winkels en winkelgebieden zich moeten aanpassen aan de toekomst. Niet meedoen is onmogelijk.

Het einde van winkels?

Het einde van winkels?

Cor Molenaar | Boom | 9789024407811

Winkels kennen zware tijden: recessie, lokale wetgeving, parkeerproblemen, internetverkopen en de sterke macht van leveranciers. Kopen op internet, 24/7, is een volwaardig alternatief geworden voor de lokale winkel met strikte openingstijden en een beperkt assortiment. Is er nog wel een toekomst voor winkels? Welke ontwikkelingen volgen elkaar op en hoe zijn deze te vertalen naar interessante Business Models?

Reviews

Geen reviews toegevoegd

Info aanvragen

MM slash DD slash JJJJ