HET GROOTSTE KENNISPLATFORM VAN NEDERLAND

Boek je eigen spreker

Jean-Pierre Thomassen

Over Jean-Pierre Thomassen

Sinds 25 jaar ondersteun ik organisaties in de fundamentele omslag van intern, product en procesgerichtheid naar klant- en marktgerichtheid. De laatste jaren ligt de focus steeds meer op ambitieuze organisaties voor wie een tevreden klant niet goed genoeg is. In de loop van de jaren heb ik zo’n 14 boeken over dit onderwerp geschreven waaronder ‘De Customer Delight Strategie’ en ‘Service Excellence’. Twee principes vormen voor mij de basis in mijn werk. Het eerste is werkelijk vanuit de wensen en behoeften van klanten werken, en dat begint met luisteren. Ik denk dat dit ontstaan is in de tijd dat ik in de horeca werkte en studeerde aan de hogere hotelschool Den Haag. Het tweede is een consequente ‘outside-in’ inrichting van alle aspecten van de organisatie. Zo zijn klantbeleving en –gerichtheid geen speeltje van marketing of de klantenservice maar topprioiriteit voor elke afdeling.

Meer inspriatie van Jean-Pierre Thomassen

info
aanvraag

Talen

Nederlands, Engels, Duits

Thema's

Klantbeleving | Organisatieontwikkeling | Reviewmanagement

Specialiteiten

Conferentie | Spreker | Training | Webinar | Workshop

Prijsindicatie

Downloads

Geen downloads toegevoegd

Boeken

Service Excellence

Service Excellence

Jean-Pierre Thomassen, Eric de Haan | Management Impact | 9789462760998

Een emotionele connectie met klanten ontwikkel je door ze een uitzonderlijke klantbeleving te bieden. Klanten steeds weer weten te boeien en aan je organisatie binden. Het is dé onderscheidende succesfactor – zowel voor het bedrijfsleven als voor overheids-, zorg- en non-profitinstellingen. Noodzakelijke voorwaarde: Service Excellence. Het werken aan een excellente klantgerichtheid tot in de haarvaten van de organisatie. Dag in dag uit. Dit boek laat zien hoe je dat bereikt vanuit het management- en organisatieperspectief. Raamwerk is het nieuwe Europese Service Excellence Model. Aan de hand van de negen bouwstenen van dit model – luisteren naar klanten • visie, missie en strategie • leiderschap • cultuur • klantbelevingsontwerp • HRM • processen en structuur • klantfeedback • innovatie – krijgt u diepgaand inzicht in hoe te bouwen aan een Service Excellence organisatie. 'Service Excellence' bevat ruim 130 praktijkvoorbeelden uit binnen- en buitenland, 9 uitgebreide praktijkcases en confronterende checklists.

Customer Delight in vijf stappen

Customer Delight in vijf stappen

Jean-Pierre Thomassen | Vakmedianet | 9789462760004

Steeds meer organisaties beseffen dat het hebben van tevreden klanten nog niet voldoende is om succesvol te zijn. Immers, een tevreden klant is vaak een onverschillige klant, die gemakkelijk overstapt en de organisatie niet zal aanbevelen. Vandaar dat organisaties de lat hoger leggen, ze streven naar Customer Delight. Ze streven naar enthousiaste klanten, of op zijn oud-Nederlands begeesterde klanten, die de organisatie een 9 of zelfs een 10 geven. Dat dit streven van organisaties geen utopie maar werkelijkheid is, ook in Nederland, blijkt uit dit boek. Het beschrijft aan de hand van veel Nederlandse praktijkvoorbeelden hoe organisaties kunnen excelleren in klantgerichtheid om op deze wijze grote percentages enthousiaste klanten en een zeer hoge Net Promoter Score te realiseren. Het boek presenteert een aanpak in vijf stappen, waarin een organisatie alle bedrijfsaspecten zo vormgeeft dat haar klanten elke keer weer een verrassende klantgerichtheid ervaren. De organisatie overtreft regelmatig hun verwachtingen. Het blijkt dat dit geen trucje is, maar een aanpak die echte klantgerichtheid in de vezels en het DNA van de organisatie inbouwt. Dit boek is geschreven voor directeuren, managers, projectleiders en werkgroepen die morgen concreet aan de slag willen gaan met excellente klantgerichtheid en Customer Delight. Of voor degenen die al op weg zijn, maar zaken nog verder willen verbeteren. In dit boek zijn vele voorbeelden uit de praktijk, methoden en excellente klantervaringen opgenomen.

Reviews

Geen reviews toegevoegd

Info aanvragen

MM slash DD slash JJJJ